A lomtalanítási igények leadása : 2021. május 3. - 2021. június 4. között lehetséges
Az Önök településén 2020 november elsejétől hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokata Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit KFT. látja el.
A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére.
A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezzük a lomtalanítást. A beérkező igények feldolgozása és azok sikeres teljesítése érdekében 2021-ben négy ütemben végezzük településeink lomtalanítását.
Az igénybejelentés feltételei:
Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.
Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó lomtalanítási igények leadása időpontjában adhatja le, melynek ütemezését mellékletünk tartalmazza. Ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.
Az igénybejelentés történhet:
honlapunkon (www.zoldhid.hu) megtalálható űrlap kitöltésével
személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében (azonosítás ügyfélszám és személyes iratok alapján)
a honlapunkról előzetesen letöltött igénybejelentő lap segítségével, melyet a email címre kérjük megküldeni. (KIZÁRÓLAG a megfelelően kitöltött igénylő lapok kerülnek feldolgozásra, visszaigazolásra)
Őrbottyán esetén:
A lomtalanítási igények leadása : 2021. május 3. - 2021. június 4. között lehetséges
A lomtalanítás várható időpontja: 2021. május 24. - 2021. július 3. között történik
Lomtalanítás folyamata:
Lomtalanítási igény benyújtása
Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát, várható időpontját
A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. Kollégáink max. 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről
A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, melyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján)
Ügyfelünk aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését
A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, erőforrásunkhoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajelzünk a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az általunk visszaigazolt napon Kollégáink az Ön által megjelölt címen fognak jelentkezni.
Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a Közszolgáltató részére a lomhulladékokat.
Lomnak minősül, a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.
Lomtalanításkor átadható hulladékok:
bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban
egyéb, fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben
szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű
műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok
KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max..4 db)
A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.
A lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási)
zöldhulladék
szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék
veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor)
hungarocell, fáradt olaj, tintapatron
inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap)
nagyméretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.)
elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján)
Társasházak esetén: A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja. Amennyiben közös költségbe van építve a díjfizetés, úgy a társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során KIZÁRÓLAG a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére. A közös képviselő felelőssége, hogy a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon. Akadályoztatása esetén megbízottja vesz részt, melyről előzetesen írásban tájékoztatja Társaságunkat név, cím és telefonos elérhetőség megadásával.
A társasházi igénybejelentéseket 2 részre lehet kategorizálni.
Mindkét esetben igénybejelentő kitöltésével lehet jelentkezni a lomtalanításra!
Fontos, hogy elsődlegesen fel kell mérni az igényeket, mert az fogja meghatározni a lomtalanítás menetét.
Kizárólag olyan személy illetve társasház igényelhet lomtalanítást, akinek nincs díjhátraléka.
Ezért fontos, hogy felhasználói azonosító szerepeljen minden igénybejelentésnél, hiszen csak ez alapján ellenőrizhető a díjfizetés.
Közös költségbe építve:
A társasház Közös Képviselője tudja bejelenteni az igényt. Díjfizetés hátralék esetén kizárólag csak a Közös Képviselő intézkedhet.
Az igényeket fel kell mérni (nagyságrendileg mennyi lakást mennyi m3-ben érint)
A felmérés eredményét jelezni kell a közszolgáltató felé, aki meghatározza a szükséges kapacitást.
Gyakorlatban azt jelenti, hogy pár lakás esetén (max.10 lakás) tömörítős gyűjtőautó megy ki a címre egy előre leegyeztetett időpontban.
Amennyiben több háztartást érint, úgy nagyméretű konténer kerül kihelyezésre szintén egy előre megadott időpontban.
Egyéni, lakásonkénti díjfizetés:
Közös Képviselő segítségét abban kérjük, hogy a társasházban élők számára csak információt adjon át a lomtalanítás lehetőségéről.
A lakóknak fontos átadni, hogy pontosan, a lépcsőház egyértelmű megjelölésével adják be egyénileg a jelentkezést!
Díjhátralék esetén értesítést küldünk az érintett személynek, aki bejelenti az igényt.
Társasházi lomtalanítási igényt a Közös Képviselő nyújthat be társaságunk felé.
Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!
A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékok nem kerülnek elszállításra!